De eerste dagen in Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van coencorstjens - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van coencorstjens - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Singapore

Door: Coen Corstjens

15 Juli 2014 | Singapore, Singapore

Zoo, het heeft even geduurd maar nu zal ik er dan toch maar eens een reisverslagje opzetten :)

Het begon allemaal precies een week geleden (08/07/2014) toen we op het vliegtuig stapten naar het verre oosten! We gingen eindelijk naar SINGAPORE!

Na een vlucht die eigenlijk ontzettend veel te lang duurde en een tussenstop in Helsinki kwamen we eindelijk op woensdagavond aan in Singapore en zo zeg, het is echt een stad waar je u tegen zegt. Er zijn zo veel verschillende culturen hier en veel van deze culturen hebben dan ook een eigen 'gemeenschap' hier. Zo is er bijvoorbeeld een chinatown, little india en ook een holland village! Er zijn dan ook heel veel moskeen en tempels waarvan we er al een paar bezocht hebbe, best indrukwekkend om eens in een hindoeistische of boeddhistische tempel rond te lopen!

Het eten hier in Singapore is ook echt geniaal. Je kan hier van al die culturen dus iets krijgen als je naar dat deel in de stad gaat maar ook is er op bijna elke hoek van de straat wel een zogenaamde food court. Dit zijn eigenlijk overdekte stukken waar een terras onder staat en waar je super goedkoop (vaak voor maar 3-5 dollar, wat ongeveer 2-4 euro is) best prima en veel eten! Ook is het bier in deze food courts een stuk goedkoper dan op stap dus we hebben al best wat avondjes doorgebracht op de food court onder ons hostel.

Na deze dingen te hebben ontdekt begonnen we donderdag direct met het lekker drukke programma. Woensdag zijn we naar Nanyang technical university (NTU) gegaan. Deze universiteit bestaat pas sinds 1991 maar heeft al meer dan 35000 studenten! Echt ziek hoe snel ze hier gebouwen uit de grond kunnen stampen. Bij deze universiteit zag je ook wel dat ze hier genoeg geld hebben om onderzoek te doen. Ze waren namelijk een aantal nieuwe labs aan het bouwen die wel enkele miljoentjes kosten die ze met verschillende aanvragen krijgen van de regering. In de avond hebben we toen nog even een speciaalbiertje gedronken in clarke quay, wat een grote winkel/kroegen straat is naast singapore river. Daarna zijn wel gaan slapen.

Vrijdag begonnen we de dag met het bezoeken van 2 bedrijven. Een zonnecelbedrijf, SERIS en een bedrijf dat geheugens ontwikkeld, DSI. De excursies waren heel interessant en hier zag je ook weer dat de mensen hier ontzettend hard werken en best veel uren moeten maken. In de avond zijn we weer naar Clarke Quay gegaan en toen we over de brug liepen zagen we dat de hele brug volzat met jongeren. We zijn er toen maar even bij gaan zitten en blijkbaar drinken de meeste jongeren in het weekend op deze brug in met drank die ze halen bij de 7/11 die een paar meter van de brug afligt. Deze avond was echt super gezellig en we hebben echt heel veel met de mensen die op de brug zaten gepraat! Was echt super vet!

Zaterdag hadden we een redelijk cultureel dagje. We begonnen met een rondreis door verschillende tempels in Chinatown, we hebben toen zoals ik hierboven al zei de boeddhistische en hindoeistische tempel bezocht. Wat een verschil zeg. Bij de hindoeistische tempel waren ze net bezig met bidden en daar ging heel wat kabaal en getoeter en trommel mee gepaard. De boeddhistische tempel was echter echt helemaal stil en hing vol met een 'heerlijke' rustgevende wierook lucht. Na tot rust te zijn gekomen in chinatown zijn we naar de gardens at the bay gegaan. Op weg hier naartoe kwamen we ook langs het beroemde Marina Bay hotel wat naast deze gardens ligt. Dit hotel is het duurste gebouw ter wereld en ziet er van buiten echt ontzettend vet uit. Ze hebben gewoon 3 gebouwen neergezet en er maar een boot bovenop gezet wat voor een groot deel uit een zwembad bestaat. De gardens zelf waren ook echt super groot! Je had hier allerlei verschillende tuinen waar allerlei planten uit heel azie instonden. Na nog even in het Marina bay hotel rondgelopen te hebben zijn we vertrokken naar de singapore zoo waar we een nachtsafari hadden.. Helaas was het echt ontzettend druk en hadden we niet genoeg tijd in de rij aan te sluiten voor de safari dus hebben we de dierentuin maar zelf lopend gedaan.

Op zondag waren we de hele dag vrij en omdat het de dag ervoor best laat was geworden hebben we eerst lekker uitgeslapen in de ochtend en rustig aan gedaan. 's middags zijn we toen weer naar chinatown gegaan om daar lekker over de markt te lopen en hebben we gegeten in Arab street. Best een relax dagje gehad!

En nu heb ik alweer best veel getypt en veel mensen willen zo weer ergens heen dus ik ga het weer afsluiten! Het is echt super vet hier en zal jullie af en toe op de hoogte houden :)

• 15 Juli 2014 - 21:14

Jac Scheenen:

Hoi Coen,

Mooi dat je het na de lange vliegreis het zo goed naar je zin hebt en al veel interessante excursies en leuke ontmoetingen met de jongeren aldaar hebt gehad. Een heel verschil, het rustige Hunsel en de grote superdrukke wereldstad Singapore met zijn vele culturen.
    Geniet met volle teugen van deze prachtige studie/vakantiereis en vergeet niet een fotoboek aan te leggen.

Groeten,
    Jac Scheenen